Bestuurslid fondsenwerving SHBO

Taken en verantwoordelijkheden:

  • Zoekt en onderhoudt contact met sponsoren en donateurs.
  • Coördineert het fondsenwervingsteam, bestaande uit 2 – 3 vrijwilligers.
  • Zoekt beschikbare fondsen, samen met het fondsenwervingsteam.
  • Vraagt fondsen aan namens SHBO. Coördineert de aanvragen samen met het fondsenwervinsgteam binnen SHBO en schrijft mee op   aanvragen indien nodig.
  • Zorgt voor een duidelijk overzicht van uitstaande fondsaanvragen/status en terugkoppeling aan het bestuur en aan het   fondsenwervingsteam.
  • Verantwoordelijk voor het verantwoorden van de fondsen, samen met penningmeester.
  • Ondersteunen/bedenken van fondsenwervingsacties en events.

Aanvullende bestuurlijke taken:

  • Werkt samen met andere bestuursleden om doelstellingen en actiepunten te coördineren en op te volgen.
  • Maakt op basis van het jaarplan en de begroting een jaarlijkse planning voor het werven van gelden en rapporteert hierop   terug.
  • Helpt bij het opstellen en updaten van beleidsdocumenten en statuten.

Gewenste vaardigheden en kwalificaties:

  • Uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk.
  • Organisatorisch vermogen en aandacht voor detail.
  • Bekendheid met fondsenwerving en subsidies is een pré.
  • Vermogen om effectief samen te werken in een team.
  • Goede coördinatie vaardigheden.
  • Betrouwbaarheid en integriteit: Het vermogen om vertrouwelijkheid serieus te nemen en te handhaven, zelfs in uitdagende   omstandigheden.
  • Vertrouwdheid met de missie en doelstellingen van de stichting.

Tijdsbesteding:

De geschatte tijdsbesteding voor deze rol bedraagt ongeveer 16 tot 20 uur per maand, inclusief vergaderingen en fondsenwervingstaken. Afhankelijk van de extra taken die je op je neemt.