Bestuurslid fondsenwerving SHBO
Taken en verantwoordelijkheden:
- Zoekt en onderhoudt contact met sponsoren en donateurs.
- Coördineert het fondsenwervingsteam, bestaande uit 2 – 3 vrijwilligers.
- Zoekt beschikbare fondsen, samen met het fondsenwervingsteam.
- Vraagt fondsen aan namens SHBO. Coördineert de aanvragen samen met het fondsenwervinsgteam binnen SHBO en schrijft mee op aanvragen indien nodig.
- Zorgt voor een duidelijk overzicht van uitstaande fondsaanvragen/status en terugkoppeling aan het bestuur en aan het fondsenwervingsteam.
- Verantwoordelijk voor het verantwoorden van de fondsen, samen met penningmeester.
- Ondersteunen/bedenken van fondsenwervingsacties en events.
Aanvullende bestuurlijke taken:
- Werkt samen met andere bestuursleden om doelstellingen en actiepunten te coördineren en op te volgen.
- Maakt op basis van het jaarplan en de begroting een jaarlijkse planning voor het werven van gelden en rapporteert hierop terug.
- Helpt bij het opstellen en updaten van beleidsdocumenten en statuten.
Gewenste vaardigheden en kwalificaties:
- Uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk.
- Organisatorisch vermogen en aandacht voor detail.
- Bekendheid met fondsenwerving en subsidies is een pré.
- Vermogen om effectief samen te werken in een team.
- Goede coördinatie vaardigheden.
- Betrouwbaarheid en integriteit: Het vermogen om vertrouwelijkheid serieus te nemen en te handhaven, zelfs in uitdagende omstandigheden.
- Vertrouwdheid met de missie en doelstellingen van de stichting.
Tijdsbesteding:
De geschatte tijdsbesteding voor deze rol bedraagt ongeveer 16 tot 20 uur per maand, inclusief vergaderingen en fondsenwervingstaken. Afhankelijk van de extra taken die je op je neemt.